- Konu Başlıkları
- Satışları Arttıran Fotoğrafların Sırrı Ne?
- 1.Doğru makineyi kullanın.
- 2.Işığın açısını iyi belirleyin.
- 3.Kıyafeti ve aksesuarı öne çıkarın.
- 4.Detayları gösterin.
- 5.Arka plan kullanmayın.
- 6.Modelinizle doğru iletişim kurun.
- 7.Mekanı tanıyın.
- 8.Photoshop öğrenin.
Satışları Arttıran Fotoğrafların Sırrı Ne?
Tekstil ve giyim markaları kıyafetlerini, çanta, şapka ve ayakkabı gibi aksesuarlarını her sezon farklı konseptlerle müşterilerine sunmak isterler. Bu amaçla moda fotoğrafçılarıyla çalışırlar. Kıyafet ve aksesuar çekimi, moda fotoğrafçılarının severek yer aldığı projelerdendir. Stüdyoda ya da açık havada yapılan kıyafet ve aksesuar çekimleri hem modellerin hem de fotoğrafçıların favorisidir.
Her fotoğrafçılık dalında olduğu gibi moda fotoğrafçılığında da belli çekim teknikleri ve kriterler vardır. Kaliteli fotoğraf makineleri, stüdyo ışıkları, fonlar ve yaratıcı kompozisyonlar bunlardan bazılarıdır. Kıyafet ve aksesuar çekimlerinde nelere dikkat ediliyor, birlikte bakalım…
1.Doğru makineyi kullanın.Kıyafet ve aksesuar çekimi yapacaksanız stüdyoda en iyi performansı gösteren fotoğraf makinelerini kullanın. Moda çekimlerinde fulldrame makina tercih edilirken, Nikon D800 ve Canon Mark III tavsiye edilmektedir. Ayrıca bu makinelerle birlikte 24 – 70 mm, 85mm F/1.4, 50mm f/1.4, 24-70mm f/2.8 L, 70-200mm f/4 L, f/2,8, 85mm. f/1.8, 135mm f/2 lensleri kullanarak fotoğraflarınızdan daha iyi sonuç alabilirsiniz. Çekim planınıza ve çekeceğiniz ürünlere göre makinenizi seçebilecek profesyonelliğe sahip olmalısınız. |
|
2.Işığın açısını iyi belirleyin.Kıyafet çekimlerinde dikkat edilecekler arasında elbette ışık kullanımı da var. Modelinizin giydiği kıyafeti ya da ayakkabıyı, taşıdığı çantayı ön plana çıkaracak ışık düzeneğini kurmalısınız. Kıyafetin ya da ürünün renklerini doğru yansıtacak, sapmalara neden olmayacak ışık kaynaklarını tercih etmelisiniz. Özellikle e-ticaret sitelerinde yer alacak fotoğraflar için ürünün rengini değiştirmeyecek ışık kullanımı çok önemlidir. Çektiğiniz fotoğraflar nedeniyle markanın müşteri memnuniyetini olumsuz etkilemek istemiyorsanız kıyafetlerin ve aksesuarların rengini olduğu gibi yansıtın.
|
|
3.Kıyafeti ve aksesuarı öne çıkarın.Katalog çekimleri ya da markaların web siteleri için fotoğraf çektiğinizde önemli olan model değil üründür. Bu nedenle çekim açılarınızı ve dekorunuzu ürünü öne çıkaracak şekilde belirleyin. Kıyafet ve aksesuar fotoğraflarını beyaz bir fon önünde çekerek tüm ilgiyi üründe toplayın. Modeli öne çıkarırsanız kıyafet, çanta, ayakkabı gibi satış odaklı ürünlerde, markaya satış ve prestij kaybı yaşatabilirsiniz. Moda dergileri için çekim yapacağınız taktirde modelin çekiciliğiyle ürünün kalitesini ön plana çıkarmanız daha doğru olacaktır. |
|
4.Detayları gösterin.Kıyafet ya da aksesuar çekimi fark etmeksizin moda fotoğrafçılığında detaylar çok önemlidir. Özellikle internet sitelerinde kullanılacak kıyafet, çanta ya da ayakkabı gibi fotoğrafların detaylarıyla birlikte verilmesi önemlidir. Bir kıyafetin fotoğrafını; modelin üzerinde önden, arkadan ve profilden mutlaka çekmelisiniz. Ayrıca ürünü model kullanmadan da farklı açılardan fotoğraflamalısınız. Böylece müşteriler alacakları ürünü gözlerinde daha net canlandıracaklar ve ürünü almakta daha az tereddüt edeceklerdir.
|
|
5.Arka plan kullanmayın.Kıyafet çekimlerinde dikkat edilecekler arasında arka plan tercihleri de yer almaktadır. Stüdyoda çekiminizi yaparken arka planlardan uzak durmanızı tavsiye ediyoruz. Sade renkli bir fon işinize yarayacaktır. Kıyafet ve aksesuarın rengine göre beyaz ya da siyah fon tercih edebilirsiniz. Web sitelerinde kullanılacak fotoğraflar içinse kesinlikle beyaz fon en doğrusu olacaktır. Böylece bir önceki maddede öneminden bahsettiğimiz detayları daha iyi sergilersiniz. |
|
6.Modelinizle doğru iletişim kurun.Kıyafet ve aksesuar çekimi için en önemli unsurlardan biri de modeldir. Özellikle moda, tekstil, mücevher, ayakkabı, çanta, saat ve kozmetik gibi sektörlerde ürün pazarlamasında mankenlerin kullanılması avantaj yaratmaktadır. Bu nedenle çekim yaparken modelinize doğru pozlar verdirmeye dikkat edin. Çekim planınızı ve hangi açılardan fotoğraf çekeceğinizi anlatın. İstediğiniz pozları gösterin, modelinizi dinlemeyi ihmal etmeyin. Sağlıklı bir çekim için modelinizle anlaşabilmeniz şart.
|
|
|
7.Mekanı tanıyın.Kıyafet ve aksesuar çekimi yaparken stüdyoda ya da açık havada yapacağınız çekimler öncesinde çekim planınızı yapmalısınız. Stüdyo size ait değilse ve kiralayacaksanız herhangi bir sorun çıkmaması adına stüdyoyu görmelisiniz. Açık havada konsept çekimlerde ise mekanın neresinde, hangi açılarla çekim yapacağınızı belirlemek için birkaç gün öncesinden çekim yerinizi görmelisiniz. Dış mekanda katalog, kıyafet, çanta, şapka ve ayakkabı gibi aksesuarların çekimi için en ideal yerler tarihi kaleler, köşkler ve ormanlık alanlardır. |
8.Photoshop öğrenin.Tekstil fotoğrafı çekimi ya da katalog çekimi sonrasında fotoğrafçının en çok ihtiyaç duyduğu şey Photoshop gibi görsel düzenleme programlarıdır. Işık ya da açı her zaman istediğiniz gibi olmayabilir, renkler tahmin ettiğinizden soluk gözükebilir. Bu nedenle Photoshop kullanmayı bilmeniz gerek. Potansiyel müşterileri satışa yöneltecek, markaya hayranlık uyandıracak ve hatalarınızı yok edebileceğiniz küçük dokunuşlarla profesyonel bir moda fotoğrafçısı haline gelebilirsiniz. |
Kıyafet ve aksesuar çekimlerinizi mükemmel hale getirmek için önerilerimize kulak verebilirsiniz. Başarılı bir moda fotoğrafçısı; sadece güzel bir modelle ve iyi bir markayla çalışmaz. Elindeki tüm verileri değerlendirerek kendi tarzını yaratır. Tercih edilen bir moda fotoğrafçısı olmak istiyorsanız kendinizi geliştirmeye ve değişmeye devam edin.
[widget-26]