Fotolife Akademi

MEB'e Bağlı Ruhsatlı Bir Eğitim Kurumudur

Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

0 Ürün Sepeti Gör

Sepetinize ekli ürün bulunmamaktadır.

Ayakkabı Fotoğrafları Nasıl Çekilir?

Satış Oranlarınızı Artıracak Ayakkabı Çekimleri İçin İpuçları

Günümüzde E-Ticaret aracılığıyla en fazla satın alınan ürünlerin başında giyim malzemeleri gelmektedir. Eğer dijital bir ayakkabı mağazasına sahipseniz satış başarınızı kaliteli ayakkabı çekimleri ile artırmanız mümkündür. Ayrıca sadece dijital satış değil, ürün katalogları için de ayakkabı ürün fotoğrafı çekimlerinden yararlanılabilir. Peki ürün tanıtımı için ayakkabı fotoğrafları nasıl çekilir, en iyi ayakkabı çekimleri için hangi teknikleri kullanmak gerekir?

Ayakkabı çekimi hakkında ipuçları öğrenmek için yazımızı incelemeye devam edin. Aşağıda sıraladığımız ipuçlarını kullanarak kısa sürede satış oranlarınızı artırabilir, potansiyel müşterilerinizin dikkatini ürünlerinize çekebilirsiniz.

[widget-8]

1. Ekipman Seçiminde Dikkatli Davranın

Ayakkabı çekimleri için kullanacağınız ekipmanlar çekim kalitesi üzerinde büyük bir fark yaratacaktır. Bu anlamda Canon EOS 5D Mark IV ya da Nikon D5100 fotoğraf makineleri işinizi büyük oranda görecektir. Ayrıca lens seçiminde de 50mm f/1.8, 24-105 ve 85mm f/1.2 lensler arasında seçim yapabilirsiniz. Bunlar genelde sektörde ayakkabı fotoğraf çekimi yapan fotoğrafçıların tercihleridir.

2. Softbox Kullanın

Ayakkabı çekimleri esnasında ürünün her yönüne eşit oranda ışık düşmesi için softbox ya da fotobox kullanabilirsiniz. Softbox, temel olarak beyaz bir zemine sahip ve ışığın eşit oranda dağıtıldığı fotoğraf çekim işlemleri için hazırlanan standlardır. Softbox kullanarak istenmedik yansımaların önüne geçebilir, daha net ayakkabı ürün fotoğrafı ve görselleri yakalayabilirsiniz.

3. Yansıma Filtreleri Kullanın

Özellikle rugan ya da deri ayakkabılar söz konusu olduğunda ayakkabı çekimleri esnasında flaş ve ışıklandırmadan gelen ışık, ekstra yansımalara neden olabilir. Bunun önüne geçmek için parlama ayarlarını yaparken dikkatli davranmalısınız. Buna ek olarak yansıma filtrelerinden yararlanmanız ayakkabı çekimi sırasında çok daha kesin bir çözüm sağlayacaktır.

4. Dış Mekanı Değerlendirin

Elbette bir E-Ticaret sitesi için ayakkabı çekimi yaparken beyaz zemin ve stüdyo ortamında çekim yapmayı tercih etmeniz doğaldır. Ancak katalog fotoğrafları için çekim yaparken daha otantik mekanlar seçmeniz karşı tarafta daha etkileyici bir izlenim bırakacaktır. Dolayısıyla tarihi sokaklara ya da mekanlara giderek ayakkabı çekimleri yapabilir, daha sonra yaptığınız çekimleri düzenleyerek katalog için uygun hale getirebilirsiniz.

5. Modelle Çalışın

Ürünün yapısını göstermek için beyaz zemin üzerinde yalnızca ayakkabı ürün fotoğrafı çekmeniz doğaldır. Ancak buna ek olarak modellerle birlikte çalışarak daha estetik bir görünüm yakalayabilirsiniz. Özellikle hedef kitlenizi moda ve görünüm üzerinden yakalamak istiyorsanız beyaz zemin fotoğraflarının yanına model kullandığınız ayakkabı çekimleri de eklemelisiniz.

6. Fotoğraflarınızı Photoshop Kullanarak Düzenleyin

Ayakkabı fotoğrafları nasıl çekilir? Ayakkabı çekimleri esnasında istediğiniz gibi olmayan detayları Photoshop aracılığıyla düzenleyebilir, ürün tanıtımı için kusursuz bir fotoğraf elde edebilirsiniz. Photoshop üzerinden parlaklık, odaklama ve bulanıklaştırma gibi pek çok efekti değerlendirebilir, böylelikle müşterilerinizi istediğiniz yöne doğru yönlendirebilirsiniz.

Kaliteli Ürün Çekimleri ile Akıllarda İz Bırakın

Dijital ya da geleneksel fark etmeksizin ayakkabı satışı yapıyorsanız ayakkabı çekimleri ile satış başarınızı artırabilir, kısa sürede çok daha fazla insana ulaşabilirsiniz. Bu anlamda kaliteli ayakkabı çekimleri, insanların aklında iz bırakmanızı kolaylaştıracak, firmanızın promosyonuna büyük oranda katkı sağlayacaktır.

Eğer ayakkabı ürün çekimleri hakkında daha fazla bilgi edinmek, ürün çekimlerinde ustalaşmak ve kendi ürünlerinizi profesyonel bir biçimde çekebilmek istiyorsanız bizimle iletişime geçebilir, fotoğrafçılık kurslarımızdan yararlanabilirsiniz.

[widget-27]

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (850) 532 30 30